آلامتو | سرگرمی,عکس,کلیپ موبایل,فال,اس ام اس

نام وبلاگ ما از (گل ها)به (آلامتو) تغییر کرد

آلامتو | سرگرمی,عکس,کلیپ موبایل,فال,اس ام اس

نام وبلاگ ما از (گل ها)به (آلامتو) تغییر کرد

هواپیماها عامل بارندگیهای زیاد در مناطق نزدیک به فرودگاهها

هواپیماها عامل بارندگیهای زیاد در مناطق نزدیک به فرودگاهها

دانشمندان آمریکایی کشف کردند که هواپیماها می توانند موجب ریزش باران شوند و به همین علت بارندگی در مناطق اطراف فرودگاهها زیاد است.

 
به گزارش خبرگزاری مهر، محققان مرکز ملی تحقیقات جوی در کلورداو در بررسیهای خود نشان دادند که وقتی هواپیماها هنگام اوج گرفتن و یا فرودآمدن از میان ابرها عبور می کنند اغلب، در ابرهای غنی از آب بسیار سرد منافذی را ایجاد می کنند. نتیجه ایجاد این منافذ افزایش بارندگی در مناطق اطراف فرودگاهها است.
 
دمای این ابرهای بسیار سرد می تواند به ۱۰- درجه سانتیگراد برسد. در میان این ابرها علاوه بر ذرات آب، ذرات جامدی چون گرد و غبار و بلورهای یخ نیز وجود دارند که می توانند همانند هسته های متراکم عمل کنند، به این ترتیب آب می تواند تا دمای حدود ۴۰- درجه سانتیگراد همچنان به حالت مایع باقی بماند. این پدیده اساس تکنیک بارور کردن ابرها برای ایجاد باران است.
 
براساس گزارش ساینس، این محققان در این خصوص توضیح دادند: “اینکه یک هواپیما بتواند در میان ابرها یک حفره و یا یک کانال ایجاد کند بستگی به مسیر پرواز آن دارد. زمانی که هواپیما به صورت عمودی در یک لایه ابری فوق سرد قرار گیرد می تواند به راحتی یک حفره و زمانی که به صورت افقی از آن لایه عبور کند می تواند یک کانال طولانی درست کند.”
 
این لایه های فوق سرد در شعاع ۱۰۰ کیلومتری از فرودگاههای پر ترافیک قرار دارند و این پدیده در مناطق نزدیک به قطب محسوس تر دیده می شود.

 
منبع: mehrnews.com


نویسنده ی این سایت شوید و جاییزه بگیرید.هر نویسنده با ارسال200مطلب می تواند
تبلیغات دلخواه خود را به مدت1ماه در سایت ما نمایش دهد.نویسنده با ارسال 500مطلب برنده ی یک شارژ5هزار تومانی همراه اول یا ایرانسل (به انتخاب خودش)
می شود-برای نویسنده شدن نام و ایمیل خود را از طریق نظرات وبلاگ برای ما بفرستید



نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد